[In English]
Päätä määrä itse - kiitos tuestasi!
Sivuston tukijat

Omar A., Kuwait

15,00 €
2.1.2016

Simon S., Italia

16,60 €
22.11.2015

Marcel B., Alankomaat

17,00 €
10.11.2015

Francisco C., Italia

17,50 €
24.8.2015

Seif A., Kanada

$5.00
1.12.2014

Henrikki S., Suomi

5,00 €
24.6.2014


Tältä sivulta löydät omia projektejani, jotka keskittyvät pääsääntöisesti mobiili- ja PDA-ohjelmointiin.

MolM (S80)

Moolimassalaskin. Koodaus on Emil Tchekovin käsialaa, mutta itse tein "kasvojenkohotuksen" ohjelmalle (aiemmin pelkkää mustaa tekstiä valkoisella näytöllä).

Tiedostot

Asennustiedosto (v1.01)

Lähdekoodi (v1.01)

Julkaisut

1.00
- ensimmäinen julkaisu (Emil Tchekov)

1.01
- oma julkaisuni

Kuvat

Nokia 9210:llä (v1.01)



Kieli: OPL

Graph (S80)

Tässä on ainut Series 80 -laitteille tehty graafinen laskin. Koodaus on Emil Tchekovin käsialaa (Psion 5 MX:lle), mutta porttauksen ja muutaman lisäominaisuuden S80-alustalle tein minä.

Tavallisimpia komentoja:
- potenssiin korotus: x**n (esim. 2^3 = 2**3)
- neliöjuuri: sqr(x)
- summa: x+n
- erotus: x-n
- tulo: x*n
- osamäärä: x/n
- trigonometriset funktiot: funktio(x) (esim. sin(2))

Tiedostot

Asennustiedosto (v1.00)

Lähdekoodi (v1.00)

Julkaisut

1.00
- ensimmäinen julkaisu

Kuvat

Nokia 9210:llä (v1.00)



Kieli: OPL

Sunclock (S80 ja ER5)

SunClock näyttää, mikä osa maailmasta on tällä hetkellä valaistuna ja mikä on varjossa. Se toimii kaikilla Series 80 -laitteilla (Nokia 9210, 9210i, 9290, 9300, 9300i, 9300b ja 9500), sekä EPOC Release 5 -laitteilla (Psion 5MX ja Ericsson MC218)

Tiedostot

S80-asennustiedosto (v1.02)
EPOC-asennustiedosto (v1.00)

Julkaisut (S80)

1.00
- ensimmäinen julkaisu

1.01
- sivupalkissa nyt Kuun näkyvyys kuvana sekä prosentteina
- menusta voi nyt valita, haluaako nähdä napapiirit, kääntöpiirit tai ekvaattorin
- auringonlasku- ja nousuaikoja korjailtu niin, että jos aurinko laskee kello 8:01, ei enää näytöllä lue "8:1", vaan se on oikeassa muodossaan
- "Change region"-valinta poistettu, koska se ei juurikaan toiminut - nyt ohjelma keskittää kartan siihen pisteeseen, jossa on nykyinen kotikaupunkisi (Kello-ohjelmassa asetettu)
- menuun muutamat pikanäppäimet lisää
- sivupalkin fontti vaihdettu asiallisempaan

1.02
- tammikuussa esiintyvä kartan piirtoon liittyvä bugi korjattu

HUOM: Tämän uuden version asennuksen jälkeen saattaa tulla KERN-EXEC 3 -errori, kun käynnistää ohjelman. Korjaa ongelma poistamalla tiedosto C:\System\Data\sunclock.ini, ja käynnistä ohjelma uudelleen.

Julkaisut (EPOC R5)

1.00
- ensimmäinen julkaisu

Kuvat

Nokia 9210:llä (v1.01)



Nokia 9210:llä (v1.00)

Kuva 1

Ericsson MC218:lla (v1.00)



Kieli: Symbian C++

Exxx (S80)

Tämä Exxx-niminen freeware-ohjelma on Series 80 -laitteille (Nokia 9210, 9210i, 9300, 9300i ja 9500) tarkoitettu E-numeroiden hakuohjelma. Haku sisältää yli 300 nimikettä, ja ohjelma näyttää haettuaan lisäaineen nimen, käyttökohteen, käytettävät ruoat sekä faktatietoa. Ohjelma on englanninkielinen.

Tiedostot

Asennustiedosto (v1.02)

Julkaisut

1.00
- ensimmäinen julkaisu

1.01
- Enter-nappia painettaessa hakuvalikko avautuu
- käyttäjä voi selata tietokantaa painamalla CBA-näppäimiä Next / Previous
- uudistettu ohjelman kuvake (reunat pyöristetty)
- lisätty uusi lisäaine tietokantaan: E519 (Copper sulfate = kuparisulfaatti)

1.02
- korjattu pieni bugi Next/ Previousin käytössä

Kuvat

Nokia 9210:llä (v1.01 ja v1.02)



Nokia 9210:llä (v1.00)

Kuva 1

Kuva 2

Nokia 9300i:llä (v1.01 ja v1.02)


Nokia 9300i:llä (v1.00)

Kuva 1

Kuva 2

Kieli: Symbian C++

PeriodicTable (S80)

Tämä freeware-ohjelma on Series 80 -laitteille (Nokia 9210, 9210i, 9300, 9300i ja 9500) tarkoitettu alkuaineiden jaksollisen järjestelmä, joka näyttää mm. aineen merkin, moolimassan, jakson, ryhmän, sulamis-/ kiehumispisteen, olomuodon huoneenlämmössä, nimen alkuperän ja erilaisia kuriositeetteja (missä ainetta käytetään, missä sitä tavataan etc.).Käytettävät napit ovat ylös, alas, vasen, oikea ja Enter. Ohjelma on englanninkielinen. Lokakuussa 2011 sain yhdeltä Valko-Venäjän kansallistiedeakatemian kemistiltä viestin, jossa hän pyysi projektin lähdekoodia käyttöönsä, toiveenaan ohjelman modernisointi ja kääntäminen omalle kielelleen. Päätin laittaa lähdekoodin vapaasti levitettäväksi nettiin.

Tiedostot

Asennustiedosto (v1.03)

Lähdekoodipaketti (v1.03)

Julkaisut

1.00:
- ensimmäinen julkaisu

1.01:
- uusi ulkoasu, joka on nopeampi, ja se näyttää alkuaineen nimen ja numeron ilman että kortti pitää avata
- lämpöasteilla on nyt hienot astesymbolit (ennen lämpöasteet olivat vain muotoa 434 C)
+ muutama bugi korjattu

1.02:
- kursorin liikkuvuutta parannettu (kun painaa esim. oikealle neonista, kursori hyppää litiumin kohdalle)
- alkuaineiden tyyppien värejä hieman korjattu (uusi väri on valkoinen)
- vaihdettu menu-valikko "Tools" -> "Help"
- "Help"-valikko sisältää nyt valinnan, josta näkee taulukossa esiintyvien värien selitykset
- alkuaineiden kuvake vaihdettu uuteen (vasemmalla puolella dialogi-ikkunaa, kun alkuaineen kortti avataan)
- radioaktiivisilla alkuaineilla oma kuvakkeensa

1.03:
- korjattu S80-ikonien värit (= valkoiset taulukon solut nyt mukana)
- uusi CBA-näppäin - "Open" - joka on yhtä kuin Enter-näppäimen painallus

Kuvat

Nokia 9210:lla (v1.03)







Nokia 9210:lla (v1.01)

Kuva

Nokia 9210:lla (v1.00)

Kuva 1

Kuva 2

Nokia 9300i:llä (v1.03)







Nokia 9300i:llä (v1.01)

Kuva

Nokia 9300i:llä (v1.00)

Kuva 1

Kuva 2

Kieli: Symbian C++

Dodgin' Diamond 2 (S80)

Tämä on SDL-peli DD2:n porttaus Nokian 9210- ja 9210i-puhelinmalleille. Olen lisännyt siihen grafiikkaa (pelialueen sivuilla olevat kuvat) ja muuttanut pelin kommunikaattoreille sopivaksi. Ampumisnappi on a.

Tällä hetkellä pelistä puuttuu ääni, mutta ehkä tulevaisuudessa... Katsotaan :)
Peli käyttää OPL:ää, joten sinun tulee asentaa myös OPL runtime. Ohjelmamuistia pelille tarvitaan n. 1,2 MB.

Tiedostot

Asennustiedosto (v1.01)

Lähdekoodi (v1.01)

Julkaisut

1.00 - ensimmäinen julkaisu
1.01 - 25 x 20 pikselin S80-ikoni korjattu

Kuva



Kielet: C (SDL) ja OPL

JLiME-Doom

Olen muokannut SDL Doomista JLiME-laitteille sopivan Doom-version, joka toimii nopeammin kuin resursseja vievä PrBoom. JLiME-Doom pyörii 640 x 240 pikselin tilassa. Pelialue on 320 x 240 pikseliä, jossa x-pikselit ovat kahdennettu vastaamaan 640 pikselin näyttöruutua. Peli toimii mainiosti, mutta tekemistä löytyy vielä hitusen: pelin alkuruutu ja kenttien väliset ruudut ovat vain 200 pikselin korkuisia, joten ne pitäisi skaalata vielä 240 pikselin tilaan.

Jos haluat äänet kuuluviin (vain Jornada 6xx:ssä), täytyy sinun ladata moduulit snd_sh_dac_audio ja snd-pcm-oss komennoilla
modprobe snd_sh_dac_audio
modprobe snd-pcm-oss
Ennen pelaamista sinulla tulee olla myös libsdl- ja libsdl-net-kirjastot asennettuina.

Pelin käynnistys
- lataa valmis peli ja pura se muistikortille
- mene Päätteessä kansioon jlime-doom
- kirjoita ./doom -file [WAD-tiedostosi sijainti]

Tiedostot

Valmis ohjelma HPJ 6xx:n IceWM Donkeylle - kernel 2.6.17 (v1.00)

Valmis ohjelma HPJ 6xx:n JLiME Winterille - kernel 2.6.24 (v1.00)

Lähdekoodi (v1.00)

Kuvia









Kieli: C (SDL)